Kasım 23, 2024

Son Dakika Haberleri – Güncel Haberler

Gündemdeki haberler, güncel haberler, magazin, spor ve ekonomideki gelişmeler, yerel ve dünya haberleri Ulkugundem.com'da.

Red Dead Redemption II, Sadece 3 Yılda Nasıl Bir Efsaneye Dönüştü?

7 min read
Red Dead Redemption II, Sadece 3 Yılda Nasıl Bir Efsaneye Dönüştü?

Red Dead Redemption II, Sadece 3 Yılda Nasıl Bir Efsaneye Dönüştü?

Bildiğiniz üzere Efsane Oyunlar serimizde genellikle daha önceki ve oyuncularda ayrı yer edinmiş, yaşamımızda öyküler vazgeçen oyunları yazıyordum. Serimizin bu kısmınde 2018 yılında çıkan Red Dead Redemption II konusunda yazacağım. RDR2 hakikatten efsane oyunlar arasında 3 senede kendine harikulade bir yer edindi.

Serinin üçüncü oyunu olan Red Dead Redemption II öbür oyunlara istinaden hakikatten oyun dünyasında unutulmayacak bir üretim oldu. Aslında buram buram size oyunu methedebilirim. Özellikle tarihi göndermeleri ve öykü yapısıyla asla unutulmayacak bir oyun olduğunu da söylemekte fayda var. Red Dead Revolver, Red Dead Redemption 1 bu kadar eğlenceli oyunlar değildi. İtiraf etmeliyim ki Rockstar Games 2018 imali bir oyunu şimdiden efsaneler arasına soktu.

Van der Linde Çetesi öyküsü bir sanat yapıtı

1878 yılında Red Dead Redemption 1 heyeten Van der Linde çetesine katılan 15 yaşındaki Arthur Morgan ikinci oyunda gelişmiş bütün bir silahşör olmuş. Oyuna başladığımızda şahsiyetimiz Arthur’la zorlu bir kış gününde çeteyi taşırken tanışıyoruz. Oyunun bu sahnesi oldukça önemli keza dünyada herkes bu kısmı Quentin Tarantino’nun The Hateful Eight filmine benzetiyor. Amerikan tarihinde herkesin bildiği çetelerin legalleşmesi zamanına atıfta bulunan oyunda çete liderimiz Dutch son bir vurgun yapmak istiyor.

Ağabeycim diyoruz bütün soygunu yaptık, patlattık her şeyi falan diye o anda “haydaaaa” diyoruz. The Pinkerton Agency’i peşimize takıyoruz. Bu arada çete liderimiz Dutch’da hafiften kafayı üşütme noktasına geliyor. Nehir’de adam boğmalar, devamlı son iş demeler, adam bıçaklamalar falan “e babacım hani legalize oluyorduk biz?” diyoruz ama Dutch durmuyor. Micah ile ayrıca uğraşıyoruz falan bir de bu elemanı kurtaracağız diye kendimizden geçtik. Bir oyunda iki şahsiyet oynamaya pek alışkın olmasak da “dikkat spoiler” Arthur hakkın rahmetine kavuştuktan sonra pat oyunun son %20’ini John Marston’la devam ediyoruz. Bu arada Dutch’da büyük hayın çıkıyor söyleyelim. Kısacası oyunun öyle entrikalı bir senaryosu var ki ve bu stil hadiselerin zamanında Amerika Birleşik Devletleri’de yaşandığını da biliyorsunuz ya oyun kendine bu nedenle tamamen sarıyor. Vazgeçmeden edemiyorsunuz.

Oyunun mekanikleri sanki efsane

Şimdi asılcılık konusunda oyun hakikatten efsane. GTA’dan alışkın olduğumuz mekanikler RDR2’de yer alıyor ama burada şunu kesinlikle es geçmemiş “asılcılık” etkeni cidden öne çıkıyor. Atınızı zorladığınızda hayvanın çatlaması, barda içip içip hadise çıkarabilme, tutuklanma, bir şehirde hadise çıkarınca aranma. Bunların tamamı RDR2’nin suni zekâ mekaniğini net olarak bitiriyor. Rockstar şunu unutmamış; “Bir şehirde aranınca her yerde aranmıyorsun ağabeycim”. Genelde benzer oyunlarda sürüklediğimiz en büyük problem buydu anında her yerde Wanted olma sualnu vardı. RDR2’de bu yok.

Atışlar, sohbetler, yaptığımız her hareketin bir sonucu var. Red Dead Redemption II’de attığınız her adım değişik bir vakayı tetikliyor. Beni en çok mutlu eden şeylerden biri buydu. Bildiğiniz üzere genellikle öyküye her oyunda net müdahale edemiyorsunuz ama RDR2’de böyle bir gidişat yok. Devamlı konu devamlı tartışma. Bu arada oyunun barbar hayvan mekaniğine ayrıca bayıldım, o dönemde Amerika Birleşik Devletleri oldukça barbar hayata sarih gidişatta. Bir anda kafanıza panter fırlayıp atın üzerinden alabiliyor sizi. Bu da hakikatçiliği çoğaldırıyor.

Mekanlar ve atmosfer çok ince düşünülmüş, hey yavrum hey

RDR2 Grafik

Oyunun en büyük dinamiği bu. Her şey çok ince düşünülmüş. Tüm mekanlar dolaysız Amerikan banali. Zamanında TRT’de izlediğimiz kovboy filmlerinde ne varsa RDR2’de o var. Oyunun müzikleri ve vakalar da aynı biçimde devam ediyor. Barlar, oteller, ahırlar ve kamp yerleri hakikatten bildiğimiz cowboy filmleri.

Altın arayan insanlar, madenciler ve hatta misyonerler dahi oyunda ince ince işlenmiş. Oyunu oynarken fark ediyorsunuz ki sanayileşmenin dahi hangi koşullarda nhakikat asıllaştığı net olarak karşınıza çıkıyor. Dün çete savaşları yaptığınız adamlar bir gün sonra iş adamı olup demiryolu döşüyorlar. Oyun hakikatten kendine hayran vazgeçiyor yahu.

Grafikler ve optimizasyon gayet zaferli

Mekanlar Atmosfer

İnsana PlayStation aldırmak için bahane yaratan harika grafiklere sahip olan oyunda tüm alan kaplamaları yine özenle yapılmış. Şimdi şunu yazacağım bu oyun PC’ye çıkmadan önce harika bir konsol oyunuydu. Etrafımda o kadar çok dostum var ki yalnızca RDR 2 oynamak için gidip PS 4 alan inanamazsınız.

Oyunu oynarken en büyük endişem bir biçimde optimizasyon problemi yaşayıp inanılmaz kasmalar yaşayacak olmaktı. 1 TB PlayStation 4 Slim’de böyle bir sualn yaşamadım yalnızca RDR 2 oynarken emin bir zaman sonra PS4 artık yanmaya başlıyor bunu da hissediyorsunuz ancak bu da herhangi bir oyun içi performans yaratmıyor. Oyunda animasyonlarda çok özenli hazırlanmış. GTA’da ki kusurlar dikkate alınmış gibi duruyor. Özellikle absürt sapan kolların bacakların ayrı yerlere savrulması vakayını kaldırmışlar. Bunu yaşayanlar aranızda öğreniyorlardır zaten.

Oyunda herkese güvenmeyin öttürürler adamı

RDR Hikaye

Ya oyunun en eğlenceli kısmı burası. Birine güveniyorsun pat bir bakmışsın pantolonuna kadar gitmiş. Özellikle bir konuta gidip karı kocayla yiyip içiyorsunuz. İçkinize uyku ilacı atıyorlar ve pat soyulmuşsunuz. Yahu ne güldüm bu sahnede anlatamam. Sonra gidip paramı geri aldım gerçi ama hakikatten çok eğlenmiştim.

Bununla birlikte mekanları çok ciddi taramak gerekiyor, herhangi bir mekanda bir tablo arkasında ya da şöminenin içinde ganimet bulabilmek cidden harika. Yolda atınızla ilerlerken ciddi depresyon problemleri olan tiplerle karşılaşıp, sana iyilik sunim derseniz bir anda tuzağa da düşebilirsiniz. Çevrenizi epilepsin silahlı adamlar her şeyinizi alıp size vazgeçebilirler. RDR 2 asıl bir Western ya.

3 senelik oyun nhakikat oldu da efsane oldu?

Western oyunlardaki sarih Hakikatçi öykü tabanlı anlatım Grafikler Oyun içi mekanikler İnce düşünülmüş öykü ve tasarım yapısı Atmosfer Kişiliklere özel oluşturulmuş şahsileştirme

Hepsi Red Dead Redemption 2’yi efsane yapıyor. Barbar Batı konsepti oyun işletmelerinın çok girmek istemediği bir konu. Bunun en büyük nedeni “azınlıklar konusunda” işletmelerin çekinceleri. Rockstar Games bunu hakikatten dikkatli işleyerek büyük bir iş muvaffak olmuş. Oyun yapmak ve senaryosunu yazmak zaten güç bir iş ancak Red Dead Redemption 2 bu işi bütün anlamıyla kıvırmış diyebilirim. Rockstar Games’in GTA gibi bir oyun tezsi hiç olmasaydı 2018 yılında aynı popülerliği RDR 2’yle tutabilirdi.,

Oyunun beceriksiz tarafları yok mu? Elbette var, mesela oyunu lokalizasyon açısından tenkit etebiliriz. GTA’da olduğu gibi yine Türkçe dil kutuyu yok. Bununla birlikte PC versiyonu ve Online’ı da oldukça geç çıktı. Ama baktığınızda oyun tamamen bir efsane. RDR 2 gibi bir başka üretim en azından önümüzdeki birkaç sene içinde çıkmayacak. Bu da oyunu vasati 6-7 yaşına kadar taşıyor ve “kült” oyunlar listesine alıyor.

Efsane oyunların bir sonraki kısmınde hangi oyunu görmek istediğinizi lütfen yorumlarda bulgun bu arada RDR hikayelerinizi sizde yorumlarda bizimle paylaşabilirsiniz.

Kaynak: www.webtekno.com
URL: https://www.webtekno.com/efsane-oyunlar-8-red-dead-redemption-2-h109347.html

Bir yanıt yazın