Bir Hacker, 32 Yıllık Tetris Game Boy Sürümüne “Çevrimiçi Çok Oyunculu” Oyun Modu Geliştirdi
2 min readBugünlerde “rekabetçi reyin” dendiğinde CS:GO, PUBG, FIFA gibi pek çok değişik cinsten reyin sayabiliyor olsak da bundan 32 sene evvel rekabetçi reyin kavramının çok daha dar bir anlama sahip olduğunu söyleyebiliriz. Tarihler 1989 senesini gösterdiğinde tarihin en ikonik oyunlarından biri olan Tetris‘i bir Game Boy‘da oynamak, en rekabetçi reyin tecrübelerinden birini sunuyordu.
“Rekabetçi reyin”un tanımı gereği bir oyunu oynarken karşınızda rekabet ettiğiniz bir rakip de olması gerekiyor. Günümüzde bunu çevrimiçi rakiplerle sağlıyor olsak da 1989 senesinde bu pek de olası değildi. O günlerde rekabet daha çok oyuncuların Game Boy’larını bir kablo ile birbirlerine bağlayıp yerel irtibat ile bir rekabetçi reyin kurmalarını direniyordu.
Stacksmashing isimli bir hacker, bir Raspberry Pi Pico USB adaptörü, bir Python sunucusu ve WebUSB önyüz frontend geliştirme dahil sarih kaynaklı bir yazılım istifi ile dünyanın rastgele bir noktasındaki iki ya da daha fazla oyuncunun Game Boy aracılığı çevrimiçi Tetris rekabetine girebilmesini olası kıldı.
Reeline bakacak olursak mevzubahisi “geliştirme”, esasta Game Boy’u çevrimiçi çok oyunculu bir sunucuya bağlanırken yerel kablolu bir irtibat kurduğu mevzusunda aldatmaktan ibaret. Raspberry Pi Pico, Game Boy’u bir masaüstü sunucuya bağlarken; sarih kaynaklı yazılım da çevrimiçi reyin sunucusuna bağlanmayı olası kılıyor. Elbetteki tüm operasyonlar birkaç tümcede anlatabileceğimiz kadar kolay asıllaşmıyor ve bir dizi tersine mühendislik ve “manipülasyon”u da birliktesi getiriyor.
32 senelik Game Boy ile çevrimiçi çok oyunculu Tetris oynamanın olası hale geldiği video
Kaynak: www.webtekno.com
URL: https://www.webtekno.com/hacker-tetris-game-boy-surumune-cevrimici-cok-oyunculu-oyun-modu-gelistirdi-h109837.html