Kasım 4, 2024

Son Dakika Haberleri – Güncel Haberler

Gündemdeki haberler, güncel haberler, magazin, spor ve ekonomideki gelişmeler, yerel ve dünya haberleri Ulkugundem.com'da.

Varank: Dünya oyun pazarında 18’inci sırada yer alıyoruz

5 min read
Varank: Dünya oyun pazarında 18’inci sırada yer alıyoruz

Varank: Dünya oyun pazarında 18’inci sırada yer alıyoruz

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Türkiye’de üretilen oyunların takribî yüzde 90’ı küresel reyin pazarına çıkarak dünya genelindeki kullanıcılarla buluşuyor. Dünya reyin pazarında ise 18’inci sırada yer alıyoruz” dedi.

Bakan Varank, Bilişim Vadisi Dijital Animasyon ve Reyin İmal Merkezi DIGIAGE tarafından tertip edilen ’Reyin Senaryosu Geliştirme Kampı’na video konferans usulü ile katıldı. Bakan Varank, bir oyunun gerçeğinde en ehemmiyetli safhasının fikrin senaryoya dökülebilmesi olduğunu belirterek, “Fikrinizi hakikate dönüştürebilmek, başkalarına aktarabilmek teknik bilgi ve ekipman da gerektiriyor. Bu şuurla Bilişim Vadisi bünyesinde DIGIAGE’yi kurduk. DIGIAGE ile sinema, animasyon ve reyin sektörlerinde senelerdir yetersizliği sezilen özgün fikirleri, rekabet edebilir senaryoları ve güçlü dijital içerikleri üretecek insan kaynağını yetiştirmeyi kastediyoruz. İşte bu sene dördüncüsünü organize ettiğimiz ’Reyin Senaryosu Geliştirme’ temalı kampımız bu emel istikametinde atılmış ehemmiyetli bir adım.

Daha evvel iki defa fiziki, bir defa da çevrim içi olarak tertip ettiğimiz kamplara gençlerimiz çok yoğun alaka gösteriyor. Geçtiğimiz senelerde tertip edilen kampların neticesinde yatırım alanı ve donanım yardımı sağladığımız bir hayli zaferli yeni teşebbüs doğdu. Kampların ardından kurulan iki reyin stüdyomuz beynelmilel pazarda, 27 stüdyomuz da bilişim vadisi içerisinde faaliyetler gösteriyorlar. Bu sene de faalliğimize takribî 1350 katılımcı müracaat etti. 3 gün sürecek bu faallikte katılımcılar toplamda 45 saati aşan eğitim programından istifade edecekler. Reyin yazarı geliştirmeye odaklı derslerden, dizi sektörünün lüzum dinlediği temel senaryo yazımı derslerine kadar çok geniş bir yelpazede eğitimler verilecek. Ayrıca bir hayli kıymetli sinema, dizi ve dijital reyin yazarı verecekleri konferanslarla tecrübelerini paylaşacaklar” dedi.

“Türkiye’deki oyuncu rakamı 36 milyon” 

Bakan Varank, karantina zamanlarında insanların konutlarında en çok yöneldikleri alanlardan birinin dijital video oyunları olduğuna dikkat toplayarak, “2012 senesinde 70 milyar dolar büyüklüğe sahip olan dünya dijital reyin sektörü 2020 senesinde pandeminin tesiriyle 159 milyar dolara erişti. Türk reyin sektörü de küresel pazarda ehemmiyetli bir yere sahip. Peak Games’in 1,8 milyar dolar, Rollic Games’in 168 milyon dolar kıymetle Amerika Birleşik Devletleri’li reyin firmayı Zynga tarafından satın alınması 2020 senesinin en ehemmiyetli büyümelerinden biri oldu. Türkiye’de üretilen oyunların takribî yüzde 90’ı küresel reyin pazarına çıkarak dünya genelindeki kullanıcılarla buluşuyor. Dünya reyin pazarında ise 18’inci sırada yer alıyoruz. Yüksek genç popülasyonuyla ülkemiz de kendi içinde çok büyük bir pazar. 2020 seneyi haysiyetiyle Türkiye’deki oyuncu rakamının 36 milyon, sektör hasılatının da 880 milyon dolar olduğu hipotez ediliyor. Beynelmilel bir teknoloji şirketi ile beraber, kaliteli reyin geliştiriciler yetiştirecek bir ’Gaming Academy’yi de yakın zamanda yaşama geçireceğiz. Bu yüksekokulun mezunları, beynelmilel arenada rekabet edebilecek yetkinliğe ve sertifikaya sahip olacak” ifadesini kullandı.

“Bilişim Vadisi çok ehemmiyetli bir işlev üstleniyor”

Bakan Varank, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ortaya koyduğu Ulusal Teknoloji Hücumu vizyonu ile hazırladıkları ’2023 Sanayi ve Teknoloji Taktiği’ odağında, Türkiye’yi kritik teknolojilerde bir üst lige taşımanın yer aldığını belirterek, şunları kaydoldu: 

“Kritik teknolojileri ise mevcut teknolojilerde yapısal mutasyonlara yol kalemtıraş yeni nesil teknoloji alanları olarak belirliyoruz. Elektrikli mobilite vasıtalar, dijitalleşme, uzay ve fırlatma teknolojileri, suni zeki ve özerk sistemler gibi yeni nesil teknolojilerde dünyayı takip eden değil yönlendiren bir ülke olmayı kastediyoruz. Genç, zinde ve kaliteli insan kaynağımızla yeni nesil teknolojilere süratle adapte olabilme hünerine sahibiz. İşte en somut misallerden birisi insansız hava vasıtaları. Doğru zamanda doğru adımları atarak bu alanda teknolojiye liderlik eden ülkelerden biri haline geldik. Bir Hayli yabancı uzman bu galibiyetimizi, beynelmilel arenada bir ’game changer’ olarak değerlendiriyor. Şimdi emelimiz, bu deneyimi öteki yeni nesil teknoloji alanlarına aktarmak. Bu gerçekten hareketle, Türkiye için büyük fırsatlar barındıran mobilite vasıtalar, uslu yaşam ve sağlık teknolojileri, dijital mutasyon, suni zihin ve 5G başlıklarında yol haritalarımızı bitirmek üzereyiz. İşte 2019 senesinde açılışını yaptığımız ve bugünkü organizasyona konut sahipliği yapan Bilişim Vadisi bu yol haritalarımızın yaşama geçirilmesinde çok ehemmiyetli bir işlev üstleniyor.”

Kaynak: www.patronlardunyasi.com
URL: https://www.patronlardunyasi.com/haber/Varank-Dunya-oyun-pazarinda-18-inci-sirada-yer-aliyoruz/250584

Bir yanıt yazın